Mavo - Havo - Atheneum - Gymnasium
Leerlingen ontmoeten leerlingen groep 8
 
Donderdag 25 februari konden leerlingen van groep 8 online in gesprek met leerlingen van het Panora Lyceum. In een van de groepen spraken Nila (1H) en Eppo (1M) met 5 leerlingen onder andere over tweetalig onderwijs en wat onderwijs in thema’s in de praktijk nu precies betekent. 
Eppo en Nila vertellen u graag hoe zij het hebben ervaren.

Het begon best rustig. Wij hebben ons eerst voorgesteld en verteld waarom wij voor het Panora Lyceum hebben gekozen.  De kinderen waren nog een beetje verlegen, maar nadat de eerste vraag gesteld was volgden er steeds meer vragen.

De leerlingen hebben ons veel vragen over tweetalig onderwijs gesteld en die konden we allemaal goed beantwoorden. Nila vertelde dat het helemaal niet belangrijk is dat je al heel goed Engels kunt voordat je aan tweetalig onderwijs begint en Eppo gaf aan dat het in het begin best spannend is om in het Engels te praten, maar dat dit vanzelf heel normaal wordt.  

Er waren ook nog een paar vragen over het versterkt mentoraat en het Panora-uur. Wat wij fijn vinden is dat we onze mentor heel vaak zien. Tijdens Panora-uur krijg je de ruimte om te werken aan onderwerpen waar je bijvoorbeeld meer van wil weten of waar je nog extra oefening voor kunt gebruiken. En ik mag ook woordjes leren tijdens dit uur, vertelt Eppo.  

Natuurlijk wilden de groep 8 leerlingen ook weten wat nu eigenlijk huiswerkarm is. Nila vertelt dat als je tijdens de les lekker doorwerkt je eigenlijk geen huiswerk hebt.   

Wij denken (en hopen)  dat we de leerlingen goed hebben kunnen helpen met een keuze door de vragen te beantwoorden voor de kinderen. We vonden het in ieder geval hartstikke leuk om te doen!
© 2024, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden.